| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| | |
Date: Mon, 4 Nov 2019 15:43:41 +0100
From: Varbi Support <support@varbi.com>
To: fredrik.domeij@umu.se
Subject: Re: Varbi Support [5dc030ef3d878 - ]
Parts/Attachments:
1 Shown ~62 lines Text
2 OK ~56 lines Text
----------------------------------------
Hej Fredrik!
Det går bra att skicka era frågor hit, så tar Per en titt på det :)
Allt gott!
Med vänliga hälsningar / Venlig hilsen / Med Vennlig hilsen / Yours
sincerely
Andreas
Varbi Support
----
Tel: +46 (0)520-580050 / +45 89 87 50 00
Email: support@varbi.com
Web: www.varbi.com
Den mån 4 nov. 2019 kl 15:08 skrev Varbi <noreply@varbi.com>:
>
> Det här brevet har skickats via kontaktformuläret på Varbis webbsida:
>
> Namn: Fredrik Domeij
> Företag:
> Epost: fredrik.domeij@umu.se
> Telefon: 070-3037836
>
> Meddelande:
> Hej,
>
> Jag jobbar inom SWAMID som federationsoperatör. SWAMID (www.swamid.se)
> används för inloggning i Varbi.
>
> Tillsammans med övrig metadata så har vi också kontaktuppgifter till
> tjänsten. Den tekniska kontakt vi tidigare haft, webmaster@mynetwork.se
> (Per Newberg) fungerar dock inte längre. Finns det en annan epost-adress
> där man kan komma i kontakt med teknisk drift?
>
> I detta fall rör det ett säkerhetshål i produkten SimpleSAMLphp som ni
> använder för inloggningen.
>
> MVH
> Fredrik Domeij
> SWAMID Operations
>
> SUPPORT_CODE: 5dc030ef3d878
> USER AGENT: Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:70.0)
> Gecko/20100101 Firefox/70.0
> SENT FROM IP: 85.11.28.67
> SENT FROM URL: https://login.varbi.com/
> REQUEST_URI: /coremodule/contactmail/
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| | |
Date: Mon, 4 Nov 2019 16:34:29 +0100
From: "Fredrik Sundblom (QBNK Company AB)" <support@qbank.se>
To: Fredrik Domeij <fredrik.domeij@umu.se>
Subject: [QBNK Company AB] Re: Fwd: Exigus, bildbank för Lunds universitet
Parts/Attachments:
1 Shown ~77 lines Text
2 OK ~133 lines Text
----------------------------------------
##- Please type your reply above this line -##
Your request (#9335 <https://support.qbank.se/hc/requests/9335>) has been
updated. Reply to this email or click the link below:
https://support.qbank.se/hc/requests/9335
This ticket is also sent to the following recipients:
*Fredrik Sundblom* (QBNK Company AB)
Nov 4, 16:34 CET
Hej Fredrik,
Jag vidarebefordrade ditt mail till vår officiella support (support@qbank.se
).
Vad gäller Exigus så är det en produkt som nått end of life och därför inte
supportas längre. https://lu.exigus.com är inte längre aktivt och borde
inte gå att nå.
Best regards,
Fredrik Sundblom
System Developer
QBNK Company
*Fredrik Sundblom* (QBNK Company AB)
Nov 4, 16:26 CET
Den mån 4 nov. 2019 kl 15:41 skrev Fredrik Domeij <fredrik.domeij@umu.se>:
Hej,
Jag jobbar inom SWAMID som federationsoperatör. SWAMID (www.swamid.se)
används för inloggning i Exigus (lu.exigus.com).
Tillsammans med övrig metadata så har vi också kontaktuppgifter till
tjänsten. Den tekniska kontakt vi tidigare haft, pontus@exigus.se (Pontus
Uggla) fungerar dock inte längre. Finns det en annan epost-adress där man
kan komma i kontakt med teknisk drift? Jag fick dina kontaktuppgifter från
Kåre Hviid på Lunds universitet.
I detta fall rör det ett säkerhetshål i produkten SimpleSAMLphp som
används för inloggningen.
MVH
Fredrik Domeij
SWAMID Operations
|